.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فعاليت 92 انجمن ميراث فرهنگي در روستاها

رئيس انجمن ميراث فرهنگي بابل گفت: بيش از 200 اثر تاريخي و فرهنگي در شهرستان بابل وجود دارد.

محمد دهستاني رئيس انجمن ميراث فرهنگي بابل در گفتگو با خبرنگار شمال نيوز در بابل، با بيان اينكه بيش از 200 اثر تاريخي و فرهنگي در شهرستان بابل وجود دارد، افزود: در حال حاضر يگان حفاظت ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بابل از اين آثار تاريخي محافظت مي‌كند.
دهستاني از برگزاري همايش رفع موانع و مشكلات آثار تاريخي بابل خبر داد و افزود: در اين همايش درصدد هستيم با حضور 272 نفر از اعضاي انجمن ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بابل، موانع و مشكلات آثار تاريخي بابل را بررسي و نسبت به رفع مشكلات اقدام كنيم.
محمد دهستاني اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 92 انجمن ميراث فرهنگي در روستاها و اماكني كه داراي آثار فرهنگي هستند فعال بوده و به عنوان بازوان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بابل در حفاظت از مواريث تاريخي تلاش مي‌كنند.
رئيس انجمن ميراث فرهنگي و گردشگري بابل بيان داشت: اين انجمن‌ها سال‌هاي گذشته در برهه‌اي از زمان فعاليت داشته اما به‌تدريج اين فعاليت‌ها كمرنگ و غيرفعال شد كه ما سعي كرديم از طريق شوراها، فرماندهان پايگاه‌هاي مقاومت و معتمدان روستاها آنها را فعال كنيم.
رئيس انجمن ميراث فرهنگي و گردشگري بابل، به برنامه‌هاي در دست اجراي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بابل در سال 89 اشاره و تصريح كرد: توجه ويژه به مرمت بناهاي امامزادگان و مقابر علماي ديني كه در سال جاري 80 درصد اعتبارات به امر اختصاص يافته است، اختصاص اعتبار به مناطق گردشگري بالا مرزناك، بزچفت، حاشيه بابلرود و منطقه جديد حاشيه رودخانه سجادرود در بندپي شرقي كه براي ايجاد زيرساخت به اين مناطق اضافه شده است از جمله برنامه‌هاي در دست اجراي ميراث فرهنگي بابل در سال 89 است.
وي در پايان، از حمايت‌هاي علي كريمي نماينده مردم بابل در مجلس براي جذب و اختصاص اعتبارات به صنايع دستي و گردشگري بابل تقدير كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.